ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ


ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 75

  1. ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΙΠΕΔΟ 6
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 75 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 1o & 3o
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Φύλο και Νέες Τεχνολογίες
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
3 6
 
 
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Υποβάθρου , Γενικών Γνώσεων, Επιστημονικής Περιοχής, Ανάπτυξης Δεξιοτήτων

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

 

OXI
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: ΕΛΛΗΝΙΚΗ

 

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΝΑΙ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://eclass.duth.gr/courses/KOM09133/
  1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

·     Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης

·     Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης

και Παράρτημα Β

·     Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση γνώσης και η κατανόηση σε σχέση με το γνωστικό αντικείμενο του θέματος «Φύλο και Νέες Τεχνολογίες (Ν.Τ.)».

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:

·         Να κατανοούν, να προσεγγίζουν ερμηνευτικά και να κατανοούν τις έννοιες που θα αναλυθούν σχετικά με το φύλο, κοινωνική συνοχή, ψηφιακό χάσμα, κυβερνοφεμινισμός, γυάλινη οροφή, κοινωνική ενδυνάμωση

·         Να αφομοιώνουν έννοιες που αναλύθηκαν στις διαλέξεις, στα σεμινάρια μέσω της μελέτης της βιβλιογραφίας, πρακτικών συνεδρίων, άρθρων  σχετικά με τις γυναίκες και τις νέες τεχνολογίες.

·         Να επιλύουν (έχοντας αναπτύξει συνθετική ικανότητα και κριτικό πνεύμα) πρακτικά προβλήματα που σχετίζονται με τη συνδυαστική εφαρμογή εθνικών και διεθνών πρακτικών σχετικά με το θέμα.

·         Να συγγράφουν εργασίες που σχετίζονται με τα επίμαχα ζητήματα που θα που αναλυθούν  κατά τη διάρκεια των διαλεξεων

·         Να αναλύσουν μέσω συζήτησης τα μηνύματα της ταινίας «Hidden figures” που αναφέρεται στη συμβολή των αφροαμερικάνων μαθηματικών γυναικών στην πρώτη αποστολή της NASA στο  διάστημα.

 

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Αυτόνομη εργασία

Αναζήτηση ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παραγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

 

  1. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Η ύλη του μαθήματος κατανέμεται σε 13 εβδομάδες, το περιεχόμενο των οποίων έχει ως εξής:

1. Εισαγωγή σε θέματα φύλου-Ορισμός

2. Ιστορία του φεμινιστικού κινήματος

3. Φύλο και η συμβολή των ΤΠΕ στην κοινωνική συνοχή και στην μείωση του κοινωνικού αποκλεισμού

4. Η συμβολή των Νέων Τεχνολογιών στην ενίσχυση του ρόλου των γυναικών

5. Προγράμματα κοινωνικής ενδυνάμωσης γυναικών μέσω των Ν.Τ. σε όλο τον κόσμο

 

6. Κυβερνοφεμινισμός

7. Γυναίκες και επιστήμη ανά τους αιώνες

8. Γυναίκες που ανήκουν σε μειονότητες και Ν.Τ. (Παρουσίαση  επιτόπιων σχετικών ερευνών στην περιοχή της Θράκης)

9. Γυναίκα και λογοτεχνία

10. Τεχνητή νοημοσύνη και φύλο

11. Cyberbullying και φύλο

12. Γυναίκες μετανάστριες και Ν.Τ

13. Τι είναι το ψηφιακό χάσμα και γιατί υπάρχει- Το φαινόμενο της γυάλινης οροφής

Παρουσίαση ερευνητικών εργασιών των φοιτητών/τριών

  1. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
Πρόσωπο με πρόσωπο

Εξ΄αποστάσεως όταν κρίνεται απαραίτητο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
1. Χρήση κατά την παράδοση του μαθήματος power point.

2. Ανάρτηση βασικών στοιχείων των μαθημάτων στο e-class.

3. Έρευνα στη βιβλιογραφία μέσω ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων βιβλιοθηκών, πρακτικών συνεδρίων

4. Συζήτηση ταινίας με σχετικό περιεχόμενο

5. Διδασκαλία μέσω πλατφόρμας TEAMS

 

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
1. Διαλέξεις 39

13

39

2. Σεμινάρια
3. Αυτοτελής μελέτη και προετοιμασία για τις εξετάσεις
4. Ερευνητική δουλειά 13
5. Συγγραφή εργασιών 34
6.Παρουσίαση εργασιών 9
7. Εξετάσεις 3
Σύνολο Μαθήματος 150
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

 

Διαμορφωτική

1)Συγγραφή εργασιών που θα είναι το  40% της βαθμολογίας  και τελική εξέταση  για το υπόλοιπο 60% της βαθμολογίας

ή

2) Τελική εξέταση  για το 100% της βαθμολογίας

  1. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1.    [12658]  – ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  (Μαθηματικά, Φυσικές επιστήμες, Νέες Τεχνολογίες) / Ντρενογιάννη Ε., Σερόγλου Φ., Τρέσσου Ε.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕ

 

 

 

 

 

 

 

Το μάθημα «Φύλο και Νέες τεχνολογίες» έχει σαν σκοπό να προβληματίσει και να ευαισθητοποιήσει τους φοιτητές/τριες που θα το παρακολουθήσουν σχετικά με τα παρακάτω θέματα:

 

Η ισότητα των φύλων δεν αποτελεί μόνο ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα αλλά και απαραίτητο θεμέλιο για έναν ειρηνικό, βιώσιμο και με ευημερία κόσμο.
Παρέχοντας στις γυναίκες και τα κορίτσια ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, στην υγειονομική περίθαλψη, στην αξιοπρεπή εργασία καθώς και ισότιμη εκπροσώπηση στις διαδικασίες λήψης πολιτικών και οικονομικών αποφάσεων, ενισχύουμε τις βιώσιμες οικονομίες, παρέχοντας οφέλη στις κοινωνίες και στην ανθρωπότητα συνολικά.

Στη σημερινή εποχή της τεχνολογίας έχει δημιουργηθεί ένα νέο χάσμα το λεγόμενο ψηφιακό χάσμα μεταξύ των δύο φύλων. Η ισότητα των φύλων μπορεί να κατευθυνθεί στην κατοχή ενός πολύ μεγαλύτερου φάσματος ευκαιριών για το φύλο και για τη διευκόλυνση μεγαλύτερων επιπέδων αυτοδιάθεσης των ατόμων. Όσον αφορά τις Νέες Τεχνολογίες, δεν πρέπει να αφορά μόνο τον ίσο αριθμό ανδρών και γυναικών που χρησιμοποιούν τεχνολογία, αλλά πώς να τις χρησιμοποιούν σκόπιμα, ουσιαστικά και παραγωγικά, με τρόπους που να ενισχύουν την ατομική ευεξία και δημοκρατία. Η ισότητα των φύλων θα πρέπει ίσως να είναι αντιληπτή με διαφορετικό τρόπο, πιο ισότιμη κατανομή ισχύος, παρά απλώς σε όρους ίσων αριθμών ανδρών και γυναίκες σε διάφορους τομείς της κοινωνικής ζωής. H ανάγκη της ποιοτικής αύξησης της συμμετοχής των γυναικών στο χώρο των θετικών και τεχνολογικών επιστημών είναι απαραίτητη προκειμένου να επιτευχθεί η ανατροπή στερεοτύπων και στην επαγγελματική τους σταδιοδρομία.